Fitxa
PROJECTE FINAL
|
||||||||||||
PLANTEJAMENT DEL PROBLEMA
-
En la societat actual es pot parlar d’igualtat de gènere?
|
||||||||||||
RECURSOS HUMANS I MATERIALS NECESSARIS
-
DESTINATARIS: Alumnes de 3r d’ ESO
-
DOCENT: tutor dels alumnes de 3r d’ ESO
-
MATERIALS: aula d’informàtica, ordinadors, projector.
|
||||||||||||
DEFINICIÓ DEL PROBLEMA
-
El problema que se’ls hi presenta als alumnes de 3r d’ ESO és
si en l’actualitat podem parlar d’igualtat de gènere, on en l’actualitat
sembla que no hi ha una resposta i una solució ferma davant aquest dilema.
-
Els alumnes hauran de treballar a partir de materials com els
de Jonassen.
-
Caldrà destacar que el problema està mal plantejat i que manca
d’estructura i que per tal que tingui significat ha d’estar fonamentat per
diferents camps com són el de la psicologia, la política, les ciències
socials i la història.
-
Caldrà argumentar l’opinió personal i justificar ja que és un
problema que n’implica d’altres. Així doncs ho considerarem un problema
abstracte.
|
||||||||||||
PRESENTACIÓ I PLANTEJAMENT DEL PROBLEMA ALS ALUMNES
-
Davant la classe de ciències socials on es tracten temes
diversos on la reflexió sobre les problemàtiques socials en són el principal
objectiu.
-
Cadascun dels alumnes haurà de dir la seva opinió i
defensar-ho amb les seves vivències, experiències i fets coneguts. Hauran de
defensar les postures mitjançant la reflexió i així discutir sobre el tema
exposat, i estructurar-lo a mesura del possible i l’aclariment dels conceptes
que vagin sorgint.
|
||||||||||||
FASES DEL PROBLEMA
-
FASE 1: Exposarem el problema sobre la igualtat de gènere tal i com
ho veiem nosaltres. Al segle XX hi va haver un gran moviment el qual va
defensar la igualtat de gènere on es van implementar un seguit de mesures com
per exemple la discriminació positiva. L’augment dels maltractaments cada
vegada és més significatiu i es important doncs saber: què s’entén per
violència de gènere, quina posició
prenem davant el concepte d’igualtat de gènere, quines mesures són les que es
porten a terme i si aquestes faciliten la igualtat, quina experiència tenim
sobre aquest tema.
-
FASE2: En aquesta el que analitzarem són el seguit de conclusions a
les que arribem sobre: Què és la igualtat de gènere, en quina situació ens
trobem en l’actualitat, la situació actual ha de canviar, què proposem per
canviar-ho.
|
||||||||||||
QUINS ASPECTES TINDREM EN COMPTE
-
Contextuals
-
Actitudinals
-
Emocionals
-
Cognitius
|
||||||||||||
OBJECTIUS
-
Augmentar coneixements sobre la igualtat de gènere.
-
Conèixer les polítiques socials sobre igualtat.
-
Conèixer els aspectes psicològics que interfereixen en aquest
tema.
-
Sensibilització i conscienciació sobre la igualtat.
-
Utilització correcte dels mitjans tecnològics.
-
Correcte utilització dels conceptes.
-
Correcte i adequada argumentació.
|
||||||||||||
CONTINGUTS
-
Definició
-
Polítiques socials
-
Història
-
Com argumentar
-
Com utilitzar la tècnica mapa conceptual
-
Participació en les activitats
-
Motivació
-
Reflexió
|
||||||||||||
ARGUMENTACIÓ
-
Treballarem el tema en l’espai de tutoria de la classe de 3r
d’ ESO, ja que és un espai que ens permet el treball en equip i també ens
permet reflexionar i aprofundir en el tema.
-
Segons la LOE un dels objectius és que els alumnes aprenguin a
valorar i respectar la diferència de sexes i la igualtat de gènere de drets i
oportunitats entre ells. Refusar els estereotips que suposin discriminacions
entre homes i dones. Així doncs es considera que els alumnes ja tenen
suficients coneixements previs i forces experiències personals per poder aprofundir
i fomentar un aprenentatge. Proposo aquest problema tenint en compte
els principis de l’aprenentatge significatiu, ja que crec que és important
que els alumnes arribin a un model mental promogut per un canvi conceptual
gràcies a les reflexions i de tot el treball que segueix els següents
principis : Actiu, conversacional, constructiu, reflexiu, intencional, contextualitzat,
col·laboratiu.
-
Crec que plantejant aquesta activitat com a problema arribaré
a aconseguir: una representació mental de la situació al món i a més una
resolució del problema requereix una
certa manipulació activa de l’espai del problema generen hipòtesis, cercant
solucions, tot aquest procés és una activitat conscient per part de l’alumne.
Per facilitar tot aquest procés és proposa treballar utilitzant recursos
tecnològics que els ajudin a
construir, justificar i debatre les solucions.
|
||||||||||||
TEMPORITZACIÓ DE LES ACTIVITATS
La funció del tutor consistirà en estructurar les
activitats promovent un fil conductor per facilitar l’aprenentatge de
l’alumne. També haurà de potenciar per a la motivació, la participació de
l’alumnat i també facilitar
l’aprenentatge.
Durant el procés de les activitats el tutor serà el guia
i a la vegada els farà reflexionar i així com també despertar la curiositat dels
alumnes provocant una profunda reflexió.
|
||||||||||||
AVALUACIÓ
Totes les activitats seran avaluades,
en funció dels diferents criteris i el resultat final esdevindrà de
l’evolució de l’alumne.
Aquesta activitat permetrà una
observació dels coneixements previs i l’opinió de l’alumne, el progrés
d’aquesta es veurà amb l’avaluació final. Tindrem en compte: Participació en
l’activitat, l’assimilació del coneixement alhora de fer les conclusions, bona
utilització dels recursos tecnològics, coherència entre les premisses i les
conclusions
-
Criteris d’avaluació entorn assistit: Participació en
l’activitat, recerca d’informació per fomentar les argumentacions, coherència
entre les premisses i les conclusions, adequació del discurs amb el tema
presentat
-
Criteris d’avaluació mapa conceptual: La profunditat de la
xarxa, és vàlida la relació entre nodes i preposicions, bona utilització dels
enllaços, exactitud de la informació inclosa, bona utilització del recurs
tecnològic (programa Cmap).
-
Criteris d’avaluació de l’argumentació: Nivell de coherència
entre premisses i conclusions, recerca d’informació per fomentar-la, adequació
del discurs al tema presentat.
|
martes, 8 de enero de 2013
PROJECTE FINAL: Fitxa resum
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario